



Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, довготривалих агресивних проявів та цькування у міжособистісних стосунках підлітків, здійснюваних самими дітьми одне до одного. За своєю сутністю третирування – це специфічна форма агресивної поведінки, при якій сильніший (авторитетний) учень (або учні) систематично переслідує іншого (слабкого, аутсайдера). Ситуація третирування не обмежується лише ролями «агресора» та «жертви», вона залучає інших однокласників, роблячи їх активними або пасивними учасниками цих відносин. Такі стосунки отримали назву шкільний булінг, розповсюдження якого впродовж останніх років визнано в освітній практиці та є соціальною проблемою.



З метою забезпечення прав, свобод та інтересів молоді, формування у здобувачів освіти здатності протистояти булінгу, навичок ненасильницької поведінки, побудови конструктивного діалогу, створення особистої мирної стратегії поведінки в конфлікті, запобігання насильству в учнівському середовищі з 11 по 18 вересня у Вищому професійному училищі №34 м. Виноградів пройшов Тиждень протидії булінгу, у рамках якого практичним психологом було проведено ряд просвітницько-профілактичних заходів.


Для учнів проведено заняття з елементами тренінгу на тему «СТОП БУЛІНГ: протидія жорстокості та насилля», бесіди «Запобігання насильству серед учнів. Правила безпечної поведінки». Також для моніторингу рівня знань про булінг серед учнів та для вивчення ступеню прояву насильства серед учнівської молоді проведено анонімне анкетування. Переглянуто та обговорено відеоролики за матеріалами мотиваційних зустрічей Ніка Вуйчича та Pianoboy. Було виготовлено та розповсюджено серед учнів буклети «Про булінг для дітей».

Для педагогів та майстрів виробничого навчання було проведено семінар – тренінг на тему «Булінг в учнівському та педагогічному колективі», мета якого ознайомити педагогів з поняттями «булінг» та «мобінг», видами насильства, правовими та юридичними аспектами. Показати способи захисту особистості в ситуації насильства. Обговорити дії при виявленні ознак булінгу.
Можемо з впевненістю стверджувати, що учні нашого навчального закладу вміють захистити себе і своїх друзів від булінгу, знають свої права та обов’язки.