Методична робота

Форми і методи роботи

Методична робота – це систематична, цілеспрямована, колективна й індивідуальна діяльність педагогів з підвищення наукового та загально-культурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності викладачів.

Основні цілі навчально-методичної роботи у навчальному закладі:

  • створення належних умов для роботи з педагогічними кадрами;
  • координація і розвиток в оптимальному режимі всіх форм методичної роботи, одержання зворотної інформації про її результативність;
  • ефективне впровадження сучасних досягнень педагогічної науки і кращого педагогічного досвіду в практику навчально-виховного процесу;
  • систематизація та упорядкування інформаційного потоку із професійних, галузевих, педагогічно-психологічних сфер знань;
  • розробка і удосконалення інноваційних технологій навчання

Основні завдання методичної роботи:

  • Стосовно окремого викладача
    • підтримка педагога в розвитку особистісного професійного потенціалу, оновленні професійного досвіду;
    • створення умов для збагачення загальної і педагогічної культури задоволення особистісних потреб в оновленні знань, інтелектуальному розвитку;
    • створення умов для саморозвитку особистісних якостей педагога (доброти, педагогічного такту), ціннісних орієнтацій тощо;
    • розвиток сучасного стилю педагогічного мислення, педагогічної техніки, професійної майстерності.
  • Стосовно колективу
    • консолідація, зміцнення педагогічного колективу як колективу однодумців;
    • організація діагностики і самодіагностики реальних навчальних можливостей учнів, класних колективів, професійних потреб, можливостей і запитів викладачів;
    • експертна оцінка авторських програм, посібників, засобів навчання і виховання;
    • контроль і аналіз навчально-виховного процесу, його результативності;
    • виявлення, узагальнення і поширення кращого досвіду, обмін цінними методичними знахідками;
    • залучення членів педагогічного колективу до науково-експериментальної роботи;
    • творче осмислення соціального замовлення, нових нормативних актів і документів, доведення їх до свідомості кожного педагога

Форми методичної роботи

  • Колективні
    • обласні методичні секції;
    • методичні комісії училища;
    • школи молодого викладача та майстра виробничого навчання;
    • творчі групи педагогів;
    • школа передового досвіду;
    • науково – практичні конференції, семінари;
    • предметні та тематичні тижні;
    • методичні виставки;
    • конкурси професійної майстерності;
    • інструктивно – методичні наради.
  • Індивідуальні
    • самоосвіта педагогів;
    • атестація педагогів;
    • творчі звіти педагогів;
    • індивідуальні консультації;
    • наставництво;
    • стажування.

З метою удосконалення навчально-виховного процесу, підтримки та створення умов для самовдосконалення особистісних та професійних якостей педагога, розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, професійної майстерності в училищі створено п’ять методичних комісій:

  • викладачів та майстрів виробничого навчання сільськогосподарського та будівельного профілів;
  • викладачів та майстрів виробничого навчання комп’ютерного та економічного профілів;
  • викладачів фізичної культури, предмета “Захист Вітчизни” та вихователів гуртожитку;
  • викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін;
  • педагогічних працівників природничо-математичних та електротехнічних дисциплін.