Форми і методи роботи
Методична робота – це систематична, цілеспрямована, колективна й індивідуальна діяльність педагогів з підвищення наукового та загально-культурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності викладачів.
Основні цілі навчально-методичної роботи у навчальному закладі:
- створення належних умов для роботи з педагогічними кадрами;
- координація і розвиток в оптимальному режимі всіх форм методичної роботи, одержання зворотної інформації про її результативність;
- ефективне впровадження сучасних досягнень педагогічної науки і кращого педагогічного досвіду в практику навчально-виховного процесу;
- систематизація та упорядкування інформаційного потоку із професійних, галузевих, педагогічно-психологічних сфер знань;
- розробка і удосконалення інноваційних технологій навчання
Основні завдання методичної роботи:
- Стосовно окремого викладача
- підтримка педагога в розвитку особистісного професійного потенціалу, оновленні професійного досвіду;
- створення умов для збагачення загальної і педагогічної культури задоволення особистісних потреб в оновленні знань, інтелектуальному розвитку;
- створення умов для саморозвитку особистісних якостей педагога (доброти, педагогічного такту), ціннісних орієнтацій тощо;
- розвиток сучасного стилю педагогічного мислення, педагогічної техніки, професійної майстерності.
- Стосовно колективу
- консолідація, зміцнення педагогічного колективу як колективу однодумців;
- організація діагностики і самодіагностики реальних навчальних можливостей учнів, класних колективів, професійних потреб, можливостей і запитів викладачів;
- експертна оцінка авторських програм, посібників, засобів навчання і виховання;
- контроль і аналіз навчально-виховного процесу, його результативності;
- виявлення, узагальнення і поширення кращого досвіду, обмін цінними методичними знахідками;
- залучення членів педагогічного колективу до науково-експериментальної роботи;
- творче осмислення соціального замовлення, нових нормативних актів і документів, доведення їх до свідомості кожного педагога
Форми методичної роботи
- Колективні
- обласні методичні секції;
- методичні комісії училища;
- школи молодого викладача та майстра виробничого навчання;
- творчі групи педагогів;
- школа передового досвіду;
- науково – практичні конференції, семінари;
- предметні та тематичні тижні;
- методичні виставки;
- конкурси професійної майстерності;
- інструктивно – методичні наради.
- Індивідуальні
- самоосвіта педагогів;
- атестація педагогів;
- творчі звіти педагогів;
- індивідуальні консультації;
- наставництво;
- стажування.
З метою удосконалення навчально-виховного процесу, підтримки та створення умов для самовдосконалення особистісних та професійних якостей педагога, розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, професійної майстерності в училищі створено п’ять методичних комісій:
- викладачів та майстрів виробничого навчання сільськогосподарського та будівельного профілів;
- викладачів та майстрів виробничого навчання комп’ютерного та економічного профілів;
- викладачів фізичної культури, предмета “Захист Вітчизни” та вихователів гуртожитку;
- викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін;
- педагогічних працівників природничо-математичних та електротехнічних дисциплін.